Nieuws

Waarom je de backoffice van jouw uitzendbureau het best kan laten verzorgen door een payrollbedrijf

15 juni 2017

De backoffice vormt een essentieel onderdeel van een uitzendbureau. Het personeel van de backoffice houdt zich onder andere bezig met de urenregistratie, de facturatie en de verloning. Zij verwerken administratieve klantprocessen waarbij contact met de klant niet noodzakelijk is. Dat maakt de backoffice niet minder onbelangrijk. Integendeel, zonder het personeel die de backoffice verzorgt draait […]

Lees verder→
ziekteverzuim

Veel voorkomende vragen omtrent ziekteverzuim.

25 april 2017

Als het gaat om ziekteverzuim zijn niet alle werknemers goed op de hoogte van hun rechten en hun plichten. Er zijn daarom altijd veel vragen omtrent ziekteverzuim. Onderstaand heb ik de meest voorkomende vragen beantwoord. Stappenplan voor re-integratie. Voor zowel werkgevers als werknemers zijn er regels opgesteld waaraan men zich dient te houden bij ziekteverzuim. […]

Lees verder→
ontspannen ondernemen

‘Payroll is duur’ en andere misvattingen!

13 maart 2017

Er bestaan een aantal misvattingen in de payrollbranche. Zo denken sommige werknemers dat ze sneller hun baan kwijtraken of denken ze een ander loon te ontvangen dan collega’s die niet op de payroll staan. Maar ook denken werknemers de ‘feeling’ met de zaak te verliezen wanneer ze eenmaal op de payroll staan. De meest gehoorde […]

Lees verder→
ontspannen ondernemen

Waarom kies je voor Payroll?

01 maart 2017

Als ondernemer is het cruciaal om vernieuwend en toch vertrouwd te zijn.  Je hebt al personeel in dienst of bent van plan personeel in dienst te nemen. De daarbij behorende administratieve handelingen verricht je zelf maar dit zou je liever uit willen besteden door middel van payrolling. Maar dit kost toch veel geld? In dit […]

Lees verder→

Kun je als ZZP’er personeel aannemen?

02 november 2016

Je bent een tijdje geleden voor jezelf begonnen en nu gaan de zaken steeds beter. Je hebt nu alleen wel meer werk dan je aankunt en wilt dus eigenlijk extra personeel aannemen. Bij het aannemen van personeel komt meer kijken dan je denkt. In dit artikel geven we aan waar je rekening mee moet houden. […]

Lees verder→
Is payroll voordelig

Is payroll voordelig?

08 september 2016

Payrolling: werknemers hebben zonder dat jij je als ondernemer zorgen hoeft te maken over de administratieve rompslomp. Klinkt perfect, maar de vraag is of dit voor iedere ondernemer ook voordelig is? Oftewel, wanneer wegen de voordelen op tegen de nadelen? Geen lasten en risico’s Bij payrolling is een werknemer in dienst van het payrollbureau. Als […]

Lees verder→

Je backoffice uitbesteden? Voordelen en mogelijkheden.

08 april 2016

Het werven en selecteren van werknemers, het tekenen van urenbriefjes, salarisadministratie, en facturen; je houdt je met heel veel zaken bezig als eigenaar van een uitzendbureau. Maar zijn dit wel de zaken waar jij mee bezig wilt zijn? Je kunt er voor kiezen om tijd te besparen en je backoffice uit te besteden bij een […]

Lees verder→

Uitzendbureau starten? Vier cruciale onderdelen!

30 maart 2016

Je weet het zeker; je gaat je eigen uitzendbureau starten. Natuurlijk heb je al nagedacht over de branche waar je in wilt starten, maar wat zijn nu de cruciale zaken waar je zeker rekening mee moet houden? In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste zaken om rekening mee te houden bij het starten van een […]

Lees verder→
Dossieropbouw

Waarom is het aanleggen van een personeelsdossier ineens veel belangrijker geworden?

12 december 2015

De dossieropbouw inzake het functioneren van personeel heeft in veel bedrijven geen prioriteit. Toch is het met de invoering van de Wet werk en zekerheid (WWZ) veel belangrijker geworden om goede personeelsdossiers aan te leggen. Maar waarom eigenlijk? Het toegenomen belang van een goed dossier Een goede dossieropbouw is primair bedoeld om goed functionerende werknemers een […]

Lees verder→
Payroll voor horecamanagers

4 tips voor effectiever management in de horeca

20 november 2015

Horecamanagers merken het op zonnige dagen waarschijnlijk wel: het consumentenvertrouwen is weer toegenomen. Volgens cijfers van het CBS heeft de Nederlandse horeca in het tweede kwartaal van 2015 ruim 6% meer omgezet dan in dezelfde periode in het jaar ervoor. Goed nieuws, want dat betekent gevulde terrassen en een betere omzet. Met effectiever horecamanagement houd je die […]

Lees verder→